Sonisphere!

Igår var vi i Hultsfred på Sonisphere festivalen.

Vi åkte minibuss upp och åkte sedan hem när det var slut.
Vi var hemma i Kalmar 4.20 ungefär. Lite trötta bara....

Första bandet vi tittade på var Lamb of God.
Dom var sådär, lite för hårda för min skull.
Growl sång är svårt att lyssna på.


Naken man, någon?

  

Nästa band var Meshuggah.



Var väldigt bra, ganska svår musik, väldigt speciell.

Efter det intogs mat på någon lokal sylta, kebabtallrik bestående av kebab, pommes och sås.
På papperstallrik och med platsglas. Det är festivalstyle...

Nästa band vad Machinehead, Ganska bra faktiskt. Väldigt bra drag i konserten.



Efter det var det dags för The Hives. Bra. Men bara bra. =)



Sedan var det dags för The Cult. Lite mera hårdrockigt, har inte lyssnat på dom innan.
Men det var riktigt bra!



Sedan spelade Primal Scream, inte min grej, går väl, men inte sådär bra.
Där var vi inte och tittade utan vi höll våra platser till Metallicas spelning.
Dom skulle börjat vid 23.45 men kom inte på förns lite efter 00.00.



Metallica är ju alltid Metallica. Jäkligt bra!
Det är en härlig show med fyrverkerier och pyroteknik (eller hur man kallar det, eld..)
Dom kör precis lagom gamla låtar och nya.

Dagen har varit väldigt bra, förutom att det regnade en hel del. Men E och jag hade med oss stövlar och regnattiraljer så vi klarade oss rätt bra. Nästan lite kul å plaska i pölarna...

Det var skönt när man anlände hemma iallafall och bara kunde slänga sig i sängen. Efterlängtat efter en hel dags stående.

Kommentarer
Postat av: Ingen du känner :(

Var också där, måste bara säga att det var riktigt roligt där! Var extra bra då jag vann två biljetter så jag slapp köpa, men man skulle ändå stuckit dit annars.

Folket var härliga, banden var bra eller i alla fall de flesta och självklart fick Metallica med sig hela publiken!

Det var synd att ni inte kollade på Dead By April och såg Putte, alla skrattade. ^^

(Kolla på länken jag har, det är en bild på Putte.)

Får hoppas du får fler läsare.

//En glad festivalbesökare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback