Semester-resan Torsdagen


Dag 2;

Efter en mumsig frukost och härlig påtvingad överklass sthlmare-snack så beger vi oss vidare.
(-Jag har insett att han är en underdog, han gillar å äta blodpudding, han köper gårdagens bröd, men han trivs att ha det så, det var då jag insåg att han var en underdog.)
(Sällskapet består av ett äldre par, en man 40ish och en liten pojke 3-4 år. Pojken leker med pappas plånbok. Mannen säger; Nä du får inte leka med pappas pengar, du får lära dig å hantera dina egna först. HAN ÄR 4!!!)
(-Åh ja när vi var på Azooooorerna... bla bla bla)
Varför pratar alltid såna människor så högt att alla hör??
Vi beger oss därifrån mot Höganäs och sedan uppåt landet.
Stannar till i Ullared för att ta oss en liten kik.
Dålig ide, pucko, det är semester. Ja vi letade parkeringsplats i en halvtimme. Woho!
Men till slut så, jag handlade för hela 300:- inne på Gekås. Det är nytt personrekord. =)

Dom har lyckats med att göra en porrshop till tja, typ som Ica, när vi gick igenom för att kika stötte vi på en liten tjej
som stod vid fetish piskorna och pillade, hon var nog 4 år. Kändes inte riktigt okej alltså.

Dagen går och när vi åker därifrån så inser vi att det är påväg att bli regn, så tälta kan vi ju glömma.
Jag ringer min faster och som tur är kan vi kvartera in oss i källaren där det finns ett inrett gästrum.
Efter att ha installerat oss i Göteborg där min faster bor, i hennes källare, så beger vi oss ut för att köpa pizza.
Vi går till restaurangen på hörnet och när vi kommer dit inser vi att det inte går att få en pizza där.
Det är numera en bar, Kontiki, tydligen ett känt hak i Götet.
Men vi stannade och åt mumsig men dyr mat med Hawai, exotiskt tema.
Och på köpet fick vi lyssna på kvällens band.
Rätt bra musik, kommer ej ihåg bandnamnen.
Skitmysigt inrett, känns som man sitter i en bambuhydda!

Ja bra avslut på dagen, vi beger oss sedan mätta nöjda och glada hem till faster nr 1 och 2.
Där blir det skitsnack och garderobsgenomgång. Fick lite kläder som blivit utrensat., perfekt. =) Tack!

Mot sängen och nästa dag med nya äventyr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback