Semester-resan Onsdagen

Nu är vi hemma igen, eller ja vi kom hem igår egentligen.
Såhär var vår resa;

Onsdag;
Kommer ifrån Kalmar lite senare än planerat pga att biljetterna var makulerade. (10.30)
Åker från Kalmar utan biljetter och tar oss ner mot Skåne-land.
Målet för dagen är Rusthållaregården i Arild, några mil utanför Helsingborg.

Vi får tag i biljetter på vägen på en Coop Extra butik. Lite krångel men damen fixar det åt oss.
E är ööööööverlycklig. ;)

Efter lite magkänsla vad gäller vägrutten så anländer vi runt 15.30 och checkar in.
Vi har fått ett rum i det gula huset, det är utsikt över Skälderviken.
Underbar utsikt och en balkong som man kan avnjuta utsikten ifrån.
Vi packar upp lite och beger oss mot restaurangen för att äta lite innan vi åker vidare.
E åt en hel fisk (smörstekt spätta). Jag åt Grillad zuccini & canneloni. Mums!
Självklart måste jag testa husets creme brûlee. Denna var med rabarber sorbet.
Uuuunderbart god. Godaste på väldigt länge. Toppbetyg på smak, konsistens och tillbehör.

Efter maten beger vi oss bort mot Sofiero där det är konsert i trädgården.
Förbandet är en mycket nedstämd man som sitter på en stol och sjunger väldigt deppiga sånger. =)
Sen kommer roddarna in när han är färdig och jag känner igen dekoren.
Det är Anna Ternheim dekor så det skriker.
Konserten vad bra, men inte jättebra, lilla Anna försvann lixom, det blev för mkt.
Jag älskar hennes avskalade konserter i en konserthall.
Detta upplägg gör henne inte rättvisa alls. Anna är alltid en fröjd att lyssna på.
Men än så länge slår inget Norrköpingskonserten. Den var magisk!

Efter Anna spelar Joakim Thåström, jag säger såhär; vi gick efter 2 låtar. =)
Kort förklaring, man som spelar rätt lugna låtar men har en fruktansvärd vuxendamp på scen.
Även om rösten låter lugn så ser man honom svänga med armarna som en, ja jag vet inte vad.

Kommer hem, stupar i säng efter en händelserik dag.

(Observera ironin i att E är öööööööööööverlycklig....)
(Fast han fick dricka öl, som tröst... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback