Semester-resan Lördagen

Dag 4;

Nu är jag riiiktigt trött på att åka bil, det kryper i kroppen på mig och ja, jag börjar gråta för minsta lilla.
Jag är sugen på att åka hem..
Det är uppehåll när vi äter frukost men när vi beger oss ut mot Hamburgö igen, gissa vad som händer!
Det börjar REGNA!!
GAH!!! Det har regnat nästan konstant under hela resan. BLÄ!
När vi äter frukost så är det med kohage utsikt, där har en kossa slitit sig, och det går bra så länge de andra kossorna är i närheten, men när dom börjar vandra längre bort så får den lilla kossan hisphisp och börjar flänga runt.
Det slutar med att den desperat springer ner elstängslet så att den kan leka med sina vänner. =)

Efter frukost begav vi oss som sagt mot Hamburgö, vi tänkte hälsa på Es morbror som bor där med sin fru.
Det blir nötkaka och kaffe. Trevligt!
Beger oss efter det ut till Stora stenar där E bada som liten och vi badar, eller ja E badar och jag doppar mig ungeför tills upp under brösten. Det räckte.  E hoppade från det stora hopptornet, han var jättestolt! Som en liten pojke!

Vi åker vidare uppåt längs med kusten mot Grebbestad, där blir det strosa i hamnen och det är någon slags karnerval i stan denna dagen, mycket folk. Det blir även en lunch i form av räkfrossa, får nästan lite frossa när jag tänker på det, uaa, åt väldigt många räkor...

Vi bestämmer oss sedan för att åka hemåt, båda var nog ganska trött, E hade nog gärna stannat, och jag med om det varit bättre väder. Eller iallafall HOPP om bättre väder...
Vi kör hemåt och på vägen stannar vi till och handlar lite färdkost, jag köper även en bok med historier i.
För att underlätta den långa resan hem.

Här kommer ett exempel;

Tre äldre damer som var grannar i samma hyreshus hade varit ute
och rumlat runt lite grann. När dom kom hem fungerade inte lyset i
porten. En bit in i farstun snubblade en av dom i mörkret över något
som visade sig vara en sovande man. Damen famlade en stund och
hittade gylfen, öppnade den, stack in handen och kände efter en stund. Så sa hon;
-Det är inte min karl.
Den andra kvinnan böjde sig också ner, stack in handen i gylfen och
rörde om en stund där inne.
-Nej, det är det inte.
Den tredje kvinnan gjorde samma sak, fast hon kände efter ganska länge.
- Den här bor inte ens i kvarteret!


Muahahaha!!
Vi var hemma i kalmar 22.15 och så var den resan slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback