Operationen


Då var den här.
Dagen för min näsoperation.

Jag var inte så jättenervös, men det kändes ju lite i nerverna.
Försökte hålla mig lugn och fin..

Kom in till sjukhuset vid 11 tiden, fick beskedet att det skulle dröja ett tag till.
Så jag gick en runda och handlade lite saker doktorn sagt åt mig att handla.
Vid lite i 12 var jag tillbaka igen och fick komma in och byta om först lite efter 12.

Sen satt jag i 20 minuter efter jag bytt om och väntade på att få komma in till operationen.
Satt typ och glodde i väggen, ganska lugn, men totalt nervös...

Kom en snäll sköterska och hämtade mig och jag fick lägga mig på en bår och få ett varmt täcke.
Skönt, det är en riktigt god ide med uppvärmda täcken.
Man blir lixom lugn.

Så kom jag in till op-rummet och fick byta säng.
Där satte dom in kanylen med dropp, var inte alls farligt by the way.
Sen petade dom in typ sju meter med bedövningsremsa i näsan, aj!
Satte på lappar och blodtrycksgrejer å sånt muffs.

Jag fick lugnande och låg och bara var. =)

Sen kom läkaren in och skulle ge mig lokalbedövning i näsan.
Det var inte aaaaaallls en stor nål. AJ!!!!
Tänk er tandläkarnålen fast 10 ggr värre.. AJ!!!
Trots att dom tryckt in sån där bedövningsremsa så kändes det en hel del.

Sen väntade läkaren typ i 1 minut om ens det, sen började hon hålla på i näsan.
Det var inte skönt kan jag säga.. Aj!
Känns som att bedövningen inte ens hade hunnit verka, gjorde en del ont!!

Sen var det över på typ 5 minuter.

Dom petade in 17 meter tamponad i näsan och off i went to uppvakningen.
Där låg jag i ca 3 timmar, lite trött var man allt, men somna det kunde jag inte.

Gick på toaletten och kikade i spegeln, skojar inte när jag säger att jag såg ut som en rumpnisse.

När man ätit den obligatoriska mackan och druckit ett glas saft så var det dags att åka hem.
Fast först skulle dom dra ut tamponaderna ur näsan, det var IIIIINTE skönt..

Sen kom E och hämtade mig och vi åt lite mat och jag däckade typ på soffan...

Härligt!

Idag är jag helt igentäppt i näsan, usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback