Norrköööping


I lördags åkte J, A och jag mot Norrköping för shopping och att se Anna Ternheim.
Bussen avgick 08.30 från Kalmar C och min kära hade skjutsat oss.
Jag var sen.. Dom andra var i tid. Ovanligt scenario. ; )

Bussresan gick bra och vi var framme 12.35 i Norrköping.
Det var ett soligt men kallt Norrköping som mötte oss.
Fötterna bar oss till hotell Isabell som låg ganska centralt.
Väl där möttes vi av paret som hade hotellet.
DoDo och hennes man.
När DoDo pratade så hörde hela Norrköping det tror jag.. =)
Men dom var väldigt trevliga.
Hotellrummet var okej, dock saknade det lite väsentliga delar, som soptunna, duschdraperi.
Men som tur var hade vi ju egna resurser i form av platspåse. Woohoo!

Efter att ha lämnat väskorna på rummet så begav vi oss ner mot stan för lite shopping.
Lite trist att det inte fanns så många annorlunda butiker, dom flest hade vi ju hemma i Kalmar.
Men vi fick ändå med oss lite prylar därifrån. Of course.
Sen bar det hemåt för lite ombytning och fixning.

Framåt 18 tiden gav vi oss in mot stan för att hitta något att äta.
Vi hade spanat lite på en restaurangi närheten av hotellet, Manesa.
Vi chansade och gick in, det var fullbokat men vi fick sitta i baren och äta om vi ville.
Så vi slog oss ner, beställde öl och vin.
På Manesa serverade man Tapas, mycket trevlig ide.
Vi beställde 3 rätter var och efter dom var man proppmätt.
Det var något slags marinerad getost, omelett med chorizo, soppa, bröd, jätteräkor mm...
Riktigt gott var det. Mums!

Vi inser snart att vi har lite bråttom och får typ springa till konserthallen, men vi verkar inte vara dom enda som är sena.
Förband var Nina Kinert, gillade inte riktigt det, men man kanske måste lyssna in sig lite mer.
Jag gillar ju inte Anna så värst när jag hörde henne första gången heller.

Men efter Nina kom ju kvällens höjdpunkt!
ANNA TERNHEIM! WOOOHOOO!
Det var riiiktigt, riiiiktigt, riiiiktigt bra!!
Det här var det bästa uppträdandet jag sett henne göra.
Tack mina vänner!!
När hon körde "Ill follow you tonight" då började jag nästan gråta. UNDERBART!

Efter konserten gick vi tillbaka till hotellet för lite vila för att sedan fortsätta vidare mot uteställen.
Vi bodde ca 50 meter från "Palace" så vi slog till på det, 3 dansgolv med olika teman.
Perfekt.
Där dansade vi all night long, at least until my feet inte orkade mer. Högklackat, aj!



     
   Hotellets foaje.                  Vi tre!!                        Anna Ternheim!


         Dance it off.


 
    Schlagerbaren? =)           Fika på Bagarstugan.

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Va fan! Du skulle ju aldrig mer gå till Palace juu!??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback