Frieri


Jag funderade lite på en sak.

Min vän friade nyss till sin man.

Min vän är en hon.

Varför är det alltid mannen som ska fria?

Egentligen, betyder det att det är mannen som säger när det är dags?

Betyder det då att kvinnan alltid är redo för att gifta sig?
Jag tycker att min vän är väldigt modig.
Man skulle ju vara rädd för att få ett nej.
Men på ett sätt så verkar det ju som att männen på något sätt räknar med att få ett ja.
Eftersom det verkar som om dom ska ställa frågan?

Någon som har funderingar om detta?

Eller är det bara jag som ser det lite skeva i det här.

Är det så att männen måste vara mogna men kvinnorna alltid är mogna för det?

Varför bygger vi upp en sån romantisk bild om att männen ska gå ner på knä.
Och säga dom där fina orden?

Som säkert om några år inte kommer betyda något alls, eller kommer att hålla hela livet.

Hmm bara tänkte lite..

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Mogen är jag aldrig. MEN, jag hoppas på att min blivande man VET när han ska gå ner på knä=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback