"stay here, wait for me..."



Att tv-serier kan ha sån impact på folk?
Jag har just sett säsongsavslutningen på Greys Anatomy..
Obs om någon inte vill veta vad som händer, läs inte vidare....


Mycket blev förklarat, och man får sig alltid en tankeställare när man tittar på det..
Det är därför jag älskar denna serie.. Det kanske låter töntigt, men jag står fan för det.
Det finns nog ingen annan serie som får mig att känna så.
Det får mig att skratta, gråta, undra..
Det låter löjligt, men det får mig nog lite över ytan... Det får mig att inse att jag kan känna..

Ibland blir saker så klart, ibland så ser man saker kristallklart.
Varför är det inte så jämt?
Tänkte just skickat ett mail till min chef och säga ett sanningens ord..
Men sen vet jag inte hur jag skulle formulera mig.
Nu när jag sitter här i mitt Greys Anatomy rus..
Jag skulle lätt glömma bort hälften tills jag blir konfronterad med vad jag egentligen vill..

Alltså jag gillar (gillade) min arbetsplats innan..
Men nu går allt bara åt helvete.
Dom vänner man gjort ska sluta, alla är arga, alla är frustrerade..
Det är ingen bra stämning någonstans.
Jag hatar det, jag vill vara med när allt var så bra i början...
Innan allt började gå åt helvete.. Nu vill alla sluta, utom jag. Förns nu...
Detta är det första jobbet som jag har trivts på.. Som jag känt mig viktig.
Men när den dåliga stämningen börjar sprida sig så sitter man snart där.
Missnöjd, hittar allt fler fel. Kan inte göra ett skit åt det, bara vänta på, tja bättre tider eller nåt..
Det är så jävla synd att allt ska gå åt skogen, för det kunde varit så bra..
Det kunde varit det bästa..
Är det bara vi som ser vissa saker också? Är det bara vi som märker saker?
Jag märker en sak, och det är inte okej, det är inte okej, men vad fan ska man göra?

Fan nu börjar ruset gå över i ilska!

Fan att man ska vara så jävla blyg, att man jämt ska hålla käften.

Och varför har jag börjat bli så korkad på fyllan?
Borde inte dricka mer egentligen, men man måste kanske lära sig att kontrollera sig.
Fast i grunden måste jag sluta lyssna på folk skitsnack..
Det kommer bli min död annars..
MIn självkänsla är ju fan botten, så fort minsta lilla så är jag nere på botten igen..
Helvete..

Ge mig mitt rus tillbaka!!!!

Oj vad långt det blev..
Men det är skönt att skriva av sig..
Önskar bara att man kunde lära sig..
Att man kunde inse saker..
Inse vad som är rätt, vad som är fel.
Lära sig att stå på sig.
Att inte lyssna när folk snackar skit, försöka lyssna på dom goda sakerna som dränks i sorlet av skitsnack...

Ge mig mitt rus tillbaka!!!

Fan....




Kommentarer
Postat av: Evelina

Visst är det lite läskigt när man tittar på Greys? De säger så många kloka saker i den där serien, allt blir så uppenbart.

Tänk om allt kunde bli som innan på jobbet? Som när vi byggde, har aldrig haft så kul på ett jobb som då! Saknar det...

KRAM

Postat av: Milla

Du tycker Greys är töntigt, vad tycker du inte då om en av våra bästa år:s största fan!!! :D



Men jag håller med dig, i början va det helt annorlunda. Makt steg inte folk åt huvudet. Vi hade alla roligt. Alla kunde samma saker, och ingen såg ner på nån annan.....

Men våra bästa år är endå en mycket bra serie...och jag kommer snart och blir bästa på Wii Yogan igen :D

2008-06-11 @ 22:59:54
URL: http://millaellennaemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback