Californication...


Sådär, nu har jag tagit mig igenom hela säsong 1 av californication.
Jag fastnade totalt.. Åh man hoppades ända in i det sista.
Ibland så går allt bara så himla fucking bra.
Och ibland går allt åt helvete.
Men just nu har jag ganska hög tro på att allt kan gå bra!
Fast det där med en djupare mening..?
Inget kan fortfarande få mig att känna som Greys anatomy!

Måste däremot köpa skoboxen så fort jag får lön.
Jag tänker streckse alla säsongerna och sen ge mig på filmen en gång till.
Jag ger den en chans till. Men det är sista, så you better be worth it!

Så då händer det lite annat på jobbet också.
Heltid, för första gången i livet. Ska bli spännande och se hur det funkar.
Hur lön blir åså. Det är det som är mest spännande.
Då kanske man äntligen kan få lite ordning på saker..

Lite "vardag", fast jag hatar vardag. Thats not my shit.
Blir det för mkt vardag så tenderar jag att skapa drama..
Och det har vi ju alla märkt på sistone att det blivit en del av den varan.

Nu senast. Min runda med låtsasgubbarna..
På vägen till mina föräldrar så ligger det två hus precis brevid vägen.
Dom tycker att bilarna åker för fort förbi deras precious little hus.
Dom tenderar därför att "råka" sätta ut saker längs med vägen som ska få folk att sakta in.
Senast så hade dom satt upp en folie gubbe i naturlig storlek.
Och på andra sidan vägen satt upp en gubbe iklädd neon-arbetskläder.
Såna som lyser i mörkret... GAH!
Ja iallafall mamma och jag körde precis efter varandra (säger man så?)
Och vi båda störde oss något enormt på deras försök att skapa ordning.. Igen..
Så när jag åkte hem på kvällen runt 11 tiden så tänke jag, nu jävlar.
Så jag stannar bilen på fel sida vägen, hoppar ur, greppar tag i gubben i neon!
Bryter av pinnen och slänger gubben i diket.
Känner mig dock lite iaktagen och vänder mig om och tittar över vägen in i deras trädgård.
Då ser jag att dom har två långbord uppdukade och det är fullsatt.
Alla tittar rakt på mig!
(yieks..)
Okej.. Andas.. Jag hoppar in i bilen, tutar lite glatt och kör därifån med en enoooorm adrenalinkick..
Shit shit shit fuck.. Jag gjorde det..

Ja jag vet, jag är blåst. Now you know!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag har lagt in gubben i bilen och sen haft stående på balkongen:) Hahaha, du är så jävla cool Linda:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback